Hoe zorg ik ervoor dat als ik speel ik niets anders vertel aan het publiek dan mijn waarheid? Elk woord en elke beweging, elke scène en elk stuk wil ik me eigen maken. Deze persoonlijke betekenis in combinatie met de technische zoektocht naar ritme, zeggenschap en fysieke vorm zijn de drijvende krachten in mijn werk als actrice.

Mijn loopbaan als actrice begon met inspirerende stages bij het Amsterdamse Bostheater en Toneelgroep Ceremonia in Gent. Na het afronden van de toneelopleiding Studio Herman Teirlinck in Antwerpen speelde ik bij Ceremonia in een co-productie met Het Toneelhuis en bij De Vrienden van de Dansmuziek in Amsterdam. In deze jaren deed ik verschillende ervaringen op met spelen voor een grote zaal, in openluchttheaters, met dialogen in ‘black boxes’ en monologen op locatie.  Ik leerde wat je als collectief te vertellen hebt en hoe je dat vertaalt in je uiteindelijke stuk. Mijn latere rollen in de Piano Études en HEIM Romeo|Julia in het toneelbeeld van Toneelgroep Amsterdam betekenden een verdere verdieping én verbreding van mijn vakmanschap.

Sinds begin 2020 ben ik een nieuwe samenwerking aangegaan met Nicoline van der Heijden van training- coaching- en acteursbureau Tarantula. Het is bijzonder om mijn kwaliteiten als acteur in te zetten in een nieuwe context: het zichtbaar en invoelbaar maken van belemmerende gedragspatronen in samenwerking. Ik kan er mijn spelkwaliteiten en spelplezier helemaal in kwijt.

Om alle dispuut omtrent de merkwaardige inhoud van het woord kunst te vermijden, stel ik conventioneel voor,

kunst te willen aanvaarden als de eenvoudige mededeling van een levensbeeld

– Herman Teirlinck, Wijding voor een derde geboorte, 1956